Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

måndag 17 oktober 2016

Göteborgsposten vägrar sammanställa viktigt material
















I maj månad hade jag filmat och fotat flera mobilpratande förare på Västtrafiks bussar. (6 st) Skickade in mitt material till GP och de skulle publicera detta vid nästa artikel de tog upp i ämnet, som blev den 5 oktober. En kille hade också filmat mobilpratande/sms:ande förare (klicka här) och jag påminnde GP att sammanställa detta med mitt material med.

Men det kom inget svar från GP som jag tyckte var märkligt även fast jag påminnde dem i veckan. Efter över en vecka så kom ett mail där det stog att man hade "nyhetsvärderat" och att mitt material inte höll måttet. (se mail ovan)

Trots att jag hade tydliga bilder och filmer på förarna. GP's journalistik går numera ut på att spotta ut så många klickartiklar som möjligt kvantitetsmässigt alltså så att det blir skitkvallite och noll uppföljning och sammanställning av allt annat relaterat material. Man är lata helt enkelt och tycker att sådant tar för långt tid förmodligen.

Istället levererar GP ett "punkt-slut" svar (se mail nedan) när man kritiserar deras journalistik. Nej, GP's och Markus Hankins "20-artiklar-om-dagen-marionetter" vill inte avvika från det inpräntade journalistiska mönstret. Kanske om en busschaufför kör ner i diket eller krockar med någon eller något, då KANSKE man väljer att publicera detta. Men bara kanske...

Ska man verkligen behöva vänta till något allvarligare sker på våra vägar innan GP verkligen belyser detta med strålkastare så att Västtrafik får piskan i ryggen en gång för alla. Skrämmande ignorans!

Nej, jag är väl bara kränkt eller hur?














1 kommentar:

Jan sa...

Mobilpratande förare bör vara ett aktuellt ämne - Varje dag så länge chaufförerna inte följer reglerna. Har slutat åka buss numera då de dessutom kör som galningar med gasglada fötter och kraftiga inbromsningar.