Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 5 augusti 2016

Ullared - Ett STRÅLANDE besök - Nej tack!










Detta visste du säkert inte om Gekås i Ullared..

Var på det berömda varuhuset för första (och sista) gången. Förutom att det var packat med folk, trångt och köer till kassorna så fick jag en molande tryckande huvudvärk både inne och utanför affären. Den stora höga mobilmasten låg väldigt nära varuhuset till skillnad mot på flygbilderna då den tycks ligga en betydligt längre bit bort på en kulle.

Nej, det slutar inte här. Ullaredsområdet är totalt fullproppat med mindre sändare och master t. o m. nära deras lekplats och även INNE i varuhuset.



















Helt jävla otroligt alltså. Sen att Gekås mega-mobilpratande grundare Göran Karsson dog just av en hjärntumör då han även ironiskt nog också står avbildad som staty utanför varuhuset med en mobiltelefon i handen därför han just använde den så mycket. Hade jag vetat all denna info om Gekås som jag sedan hittade när jag kom hem så hade jag aldrig satt min fot där - Ever! Oavsett billighetsfaktorn.


Har nu (3 dagar senare) fortfarande migränliknande huvudvärk och har blivigt mer påtagligt känslig för mobilsändare,Wi-Fi m.m i mitt närområde. Visste sen tidigare att jag reagerade negativt på dessa mobilsändare från tak och master. Men att Gekås var en sån jävla strålningsbomb upptäckte jag dessvärre när jag kom dit.

Men var ska man ta vägen när man väl är där? Att trycka in en massa huvudvärkstabletter var ju bara en nödlösning för att kunna slippa smärtan temporärt.








T.o.m förra VD'n Boris Lennerhov fick lymfcancer som mycket möjligt kan komma från all den massiva mobilstrålning som han o personalen samt tusentals besökare utsätts för dagligen på Gekås.

Att ta i beaktning är att mobilstrålningen har ökat mångfalt då reportaget från next.up.org skrevs 2009 (för 7 år sedan) som du även kan finna i sin helhet på länken här nedan. Och personal och besökare bombarderas dagligen av denna strålningskaskad på Gekås i Ullared.


Sannolikt kommer statyn bli ett framtida monument över dagens dumhet och vår nonchalans över mobiltelefonriskerna

Hallands nyheter tar upp mobilriskerna HÄR

Läs mer om denna strålningsorgie på Gekås HÄR

Komikern Peter Wahlbeck sjuk av mobilen läs HÄR

Inga kommentarer: