Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

fredag 6 mars 2015

Daniel Pinto Da Silva - Sinnessjuk telefonstalker



















Gravt psykisk störd

Allvarlig paranoid schizofreni med psykopatiska inslag är säkert diagnosen denne maniske man lider av. Guuud vilket sjukligt beteende. Da Silva verkar leva i en manisk psykosbubbla konstant 24/7. Han måste få tvångsmedicinering och professionell hjälp omgående. 

Ett bra underlag för en sinnesundersökning finns ju om Da Silva bryter besöksförbudet som medför samtidigt ett fängelsestraff. Åklagaren bör då även yrka på denna undersökning ang Da Silvas mentala hälsa.

Vid rättegången påstod Da Silva att kontaktförbudet handlade om rasism. Trots att han pratar perfekt svenska anlitade han en tolk. Antagligen var det ett sätt för honom att betona att han har ett utländskt ursprung.

Tolken hade inget att göra och lämnade rättegången för ett annat mål. Da Silvas svammel fick domaren att ta av sig glasögonen och gnugga ansiktet med ena handen flera gånger. Misstänker allt och alla. För i Da Silvas värld är alla människor en potentiell rasist eller Sverigedemokrat.

För nekar man till att ringt över 400 gånger med en telefonlista som bevis, lever man i en komplett vanföreställning. Da Silva förstår inte eller kommer aldrig att göra det, att han är gravt psykiskt störd. 

Han kommer kanske t.o.m göra någon tjej illa, men sedan inte förstå att det han gjort är fel och då hävda att det var självförsvar. Det är just detta som är mest skrämmande och farligt med sådana här allvarliga sjuka personlighetsstörningar som Da Silva lider av.



















Se programmet och döm själva på TV3 Stalkers: Här

8 kommentarer:

Linda sa...

Du har ingen aning om vem Daniel är och det finns inte mycket som är sant i detta inlägg. Tycker du inte att det är tillräckligt med programmet och mordhot!? Vad skulle du själv tycka om att hängas ut på nätet och i andra forum? Det räcker nu! Ta bort detta innan Google gör det. (Det är anmält till dom). Daniel är den finaste människa jag mött på alla sätt och vis och jag borde ju känna honom för han är min partner sedan snart ett år tillbaka. (Jag är inte naiv eller förd bakom ljuset på något sätt om du skulle tro det).

Linda sa...

Michael, du har ingen aning om vem Daniel är, detta är inget annat än förtal. Tycker du att det är OK att hänga ut folk på nätet? Hur skulle du tycka om det drabbade dig!? Ta bort detta innan Google gör det (det är anmält till dom). Jag kan tala om att Daniel är den finaste människa jag mött, på alla sätt och vis och jag borde känna honom eftersom han är min partner och jag är varken naiv eller förd bakom ljuset om du skulle tro det.

Linda sa...

Programmet du pratar om är väl ändå Stalkers och inte Trolljägarna!? Men det där med fakta verkar ju inte vara din grej. Hur kan du annars ställa en diagnos på en människa du aldrig träffat!? Det finns tyvärr sjuka människor på våra gator och människor som är genuint elaka och som utsätter människor som kommer i deras väg för detta. Men saker är inte alltid som de ser ut att vara. En del av programmet går delvis ut på att göra "bra" TV av människors olycka vilket är mycket beklagligt. Jag är inget nättroll tvärtom jag är mycket bestört över allt hat och all skit som finns på nätet. Jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att uttala sig om saker och också peka ut människor för det ena och det andra när man varken känner dem eller har alla fakta. Tack för att du lät mig komma till tals här!

Gessleman sa...

Jag tror knappast att Stalkers gör ett program (eller flera) om personers handlande som är påhittade eller inte att de undersökt bevis och fakta noga först. Och tror heller inte att dessa tjejer ljuger då de har hundratals sms m.m som belägg att han har stalkat dem.

Tror inte att mina blogginlägg har gett upphov till något dödshot heller. Då jag tydligt hävdat att denne behöver professionell psykiatrisk hjälp för att komma till rätta med sina allvarliga problem och störningar.

Du är säkert ett nättroll själv som försöker försvara en mycket sjuk människa och dennes handlingar. Vad beträffande att hängas ut själv så kan du själv Goggla på mitt namn och se vad du hittar om mig.

Jag säger till när det behövs och det kommer jag också fortsätta med att göra!

Har du inget konkret som bevisar motsatsen vad som redan framkommit i programmet så kan jag tyvärr inte ta dig ett dugg på allvar, sorry.

Jag bygger vad jag skriver på vad som redan kommit fram i Stalkers och isåfall får du anmäla hela programmet till Google och andra instanser om du nu tycker något annat. Lycka till!

Gessleman sa...

Oavsett om programmen heter Stalkers eller Trolljägarna så byggs dessa på fakta och inte av att förvränga och förvanska verkligheten och faktiska händelser för tittaren.

Daniel m.fl har ju inte hamnat i domstolarna för ingenting. Jag har tillräckligt med grundfakta för att uttala mig om vad jag tycker är skrämmande och farligt med sådana här personligheter.

Anonym sa...

Jag misstänker att det är Daniel själv som skrivit inläggen under pseudonymen "Linda" ovan...

Unknown sa...

Linda du saknar förankring till verkligheten. Denne Daniel "Pär" är nog en mästare på att manipulera kvinnor. Om han lyckas att träffa någon efter att hela svenska folket har fått se hur denna människa är, och nej jag tvivlar starkt på att kvinnan han har stalkat hittar på..bevisen var starka och uppenbara.
En jämförelse, kanske rätt grov, men människor som Anders Ekelund, Hagamannen och andra sjuka individer får hundratals beundrarbrev av kvinnor som har nån sjuk dragelse till dessa människor. En normal funtad förstår att man ska hålla sig långt långt borta från män som Hagamannen men också män som Daniel.
Linda du är naiv och det skrämmer mig att du försvarar honom och påstår att Stalker har hittat på, överdrivit och bevisen är inte sanna och att Daniel är en fin människa m.m.
Han är sjuk och har grova problem han behöver ta kontroll över innan han förstör någon kvinnas liv för resten av hennes liv, det kanske blir du som blir den kvinnan Linda, tänk på det och håll dig långt borta från den mannen och andra män som honom.

Anonym sa...

Hahaha fy fan vilken ful jävel. Vilken jävla tönt alltså. Mmm undra vilka han känner som är så farliga då ?