Tenta eller läxångest - Besök Mattehjälpen!

GESSLEMAN - VÅGAR SÄGA LITE MERA!

Supersöta Handgjorda Smycken

Superfräckt Presenttips!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

GESSLEMAN - GER RIS OCH ROS TILL DEM SOM FÖRTJÄNAR DET!

söndag 24 juli 2016

Göteborgsposten - Har bristfälliga svenskakunskaper














Vissa journalister och tidningar borde ställas i skamvrån ett bra tag för deras okompetenta och missvisande rubriksättningar. Att man INTE tänker i första hand på Thorbjörn Fälldin i detta sammanhang behöver jag nog inte påpeka.

Själv satte jag morgonkaffet i halsen och trodde att Reinfeldt hade gått bort. Tänk om någon släkting/vän/bekant till honom läser detta.

Nej, detta känns förkastligt och åt helvete helt fel om du frågar mig, då journalister och tidningar har ingen koll eller känsla för det svenska språket numera. Man borde ha skrivit "tidigare statsminister död" (som är i obestämd form) istället för tidigare statsminister(n) är död som är i bestämd form.

Den ena obestämda formen ska relatera till en ej specifik tidigare statsminister medan den andra bestämda formen ska relatera till en specifik statsminister d.v.s den tidigare innan den nuvarande. Och därför blir det galet fel när man läser rubriken. Tydligen så kan man formulera sig hursomhelst utan att skämmas.

Grammatiken bör väl vara en viktig del av journalistiken. Man kunde enkelt ha skrivit "Thorbjörn Fälldin är död" som vore det allra bästa.

Naturligtvis kan detta också vara ett medvetet fel av Göteborgsposten för att chocka och locka läsaren att klicka vidare i denna hysteriska jakt på fler sidovisningar till deras artiklar. Då den moraliska gränsen hur man bör och ska formulera sig har tydligt trampats över här.

torsdag 21 juli 2016

Sales Group - utger sig vara Expressen













Några av säljarna från Sales Group i Barcelona

Ett telemarketingföretag som heter Sales Group från Barcelona ringer upp folk som har NIX:at nummer och säger att de ringer från Expressen och undrar om du kan svara på 3 korta frågor. Som tack så får du tre bilagor gratis på köpet. Vad man inte säger förän i slutet av samtalet väldigt luddigt och snabbt är att du får betala en fraktavgift på dessa tidningar på 40kr.

Och då är de fan inte gratis. Jävla pissföretag som utger sig vara Expressen själva och prackar på folk en massa gratisbilagor som de sen i slutändan får betala för. Korrekt vore att säga att de jobbar genom uppdrag åt/för Expressen och bjuda dig på fraktavgiften om de ska skicka nåt.

Ringde även och påpekade detta för Expressen att detta företag ringde till mig som hade NIX:at nummer, Och de skulle ta tag i detta med en gång.

Men ändå så ringde ärthjärnorna upp mig nästa dag (22/7) och frågar likadant en gång till. Är de dumma i huvudet eller? Och detta sa jag även till Expressen som jag ringde nu för andra gången, Riktigt lågvattensmärke med dessa idioter till telemarketingföretag som Sales Group.

Den 25/7 ringde Sales Group för 3:dje gången till mig och nu är måttet rågat. Och nu blev jag riktigt grym på Sales Group. Tar inte Expressen tag i dessa idioter nu omedelbums så kommer jag ringa konsumentveket och anmäla både dem och Sales Group.

torsdag 14 juli 2016

Noll hjärna beteendet - Ett stort samhällsproblem

 
Kastar sten på spårvagnar och en ruta går sönder och nån får en sten i skallen och dör. Ja det scenariot kan faktiskt hända även om man också kan bli jävligt illa skadad av glassplitter med.

Detta noll-hjärna-beteende har tyvärr många ungdomar och det smittar o ynglar av sig allt mer oroväckade. 

Bilbränder tillhör en annan kategori av kroniskt hjärnsläpp från dessa patetiska pubertetsindivider som saknar synapser där uppe och där inte en endaste koppling sitter rätt många gånger.

Var finns föräldrarna till dessa ungdomar? Har de någon koll eller nån vetskap överhuvutaget?

Läs mer HÄR

onsdag 13 juli 2016

Hagabadet - Dyrt vatten stulet igen!








Det numera beryktade Hagabadet i Göteborg där det bl.a figurerar påhittade kändisar har återigen haft inbrott.

2014 hade man påhälsning av tjuvar som var ute efter personalens spritlager och en del elektronikvaror. Kan väl påstå att så var fallet nu med 2 år senare.

Läs mer HÄR

Inbrottet 2014 HÄR

Falska kändisar HÄR

tisdag 5 juli 2016

Göteborgsposten backar med 8%

 
 Knappast en överraskning..

somras värvades Markus Hankins från GT som GP's onlinechef.  Sedan dess har det gått käpprätt nedåt kvalitetsmässigt. 

Troligvis så ökar dock besöksstatistiken på webben med hjälp av klickrubriker samt vid scrollningorgierna mellan artiklarna som numera liknar Se & Hör skvaller.

Läs mer HÄR

Snabb resa till Jupiter enligt Göteborgsposten


Det tog närmare 5 år för sonden att färdas till Jupiter. Men i GP kan man läsa att citat "uppskjutningen av rymdfarkosten Juno ägde rum ikväll" och sen så kunde den plötsligt kretsa i omloppsbana kring Jupiter. Riktigt snabbt alltså. Warp 1 eller?

Naturligvis är detta ett helt galet tidperspektiv. Och så här fel blir det då inte GP kollar upp den skrivna texten från TT utan kopierar den rakt av till webben. Alltså borde man och jag har sagt det förr : Inför korrekturläsarna GP! Så slipper det bli mer pinsamma faktafel i er tidning.

Läs artikeln HÄR (den är f.ö korrigerad nu)

måndag 4 juli 2016

Louise Sköld-Lindell tog bort klockhistorien på FB


Jag undrade ju lite varför historien om Jimmy som hade blivit väckt av kyrkklockorna mitt i natten plötsligt bara försvann från GP's FB-sida. Var det därför de mådde dåligt av alla negativa kommentarer som Jimmy och GP fick ang detta inlägg? För det var kritik åt båda hållen faktiskt.

Ska man radera ett helt inlägg bara därför folk skriver negativa men dock rumsrena kommentarer om detta? Borde man inte kunna skilja på sådant man verkligen ska radera och blockera som folk faktiskt kan ta skada av och sådant som är inom gränsen? Jag nämnde inte Jimmy överhuvudtaget i sammanhanget.

Även om andra gav Jimmy lite pikar som "om han kunde somna om efter detta 1 minuts trauma" "gå på terapi efter denna händelse" etc, så var kommentarerna på en rumsren nivå.

Hot går ju stenhårt bort samt mycket grova personangrepp. Fast i detta inlägg fanns inget av dessa alls. Markus Hankins som är Onlinechef på GP sa så här :


Louise Sköld-Lindell svarade iallafall så här vid en telefonkontakt (som var den ansvarige vid det aktuella tillfället)

video

Varför tog man inte då bort artikeln även på webben samtidigt
så slapp både Jimmy och GP bli påminda om denna pinsamma historia.

Kyrkklocksartikeln kan man läsa HÄR 

PS) Tänk om jag som är den kränkte mannen skulle be GP,GT, Aftonbladet m.fl radera bort alla inlägg som jag finns nämnd i som det står något negativt om. Absurt!